Технология „Flat Run“ за гуми

Nokian Tyres FRT (Flat Run Technology) е специална конструкция на автомобилни гуми. Тя позволява шофиране с гума с FRT технология дори без налягане в гумата. Някои производители на автомобили използват само такива типове гуми на своите автомобили, за да осигурят безопасно шофиране до сервиза на дилъра след случайна повреда.

Гумите Nokian Tyres FRT имат по-здрава конструкция от нормалните гуми. Страничните стени имат специален компонент за осигуряване на допълнителна здравина на стените при шофиране със спукана гума. При нормално налягане FRT гумите функционират като нормални гуми.

Шофиране с гуми Nokian Tyres Flat Run

Можете да шофирате в продължение на около 50 километра със спукана гума, ако автомобилът ви е изцяло натоварен. Ако в автомобила е само шофьорът, преходният пробег може да е до 150 km.

Nokian Tyres препоръчва максимална скорост от 80 километра в час. При много хлъзгави условия скоростта трябва да се поддържана на около 50 km/h.

От съображения за сигурност гумите с опция за пробег след спукване могат да бъдат монтирани само към автомобили, оборудвани със система за наблюдение на налягането в гумите, вградена в IT системата на автомобила, или друга система, която предупреждава за промени в налягането на гумите, както и система за управление на стабилността на шофирането (ESP).

Ремонт на гуми с опция за пробег след спукване, произведени от Nokian Tyres

Гуми с такава структура могат да бъдат ремонтирани в зоната на протектора (например в случай на пробиване с пирон и др.) чрез поправка само на външната гума, ако сте напълно сигурни, че с гумата не е шофирано, докато е била с налягане под препоръчаното или спукана. Трябва да прегледате гумата по-внимателно отвътре и отвън, за да проверите за следи от шофиране при налягане под препоръчаното.

Шофиране дори на кратко разстояние със спукана гума може да причини разкъсване между компонента на страничната стена и рамката, което не може да бъде разпознато визуално.

С оглед на безопасността, ние не препоръчваме ремонт на гуми, за които дори само се подозира, че са били шофирани спукани. По-добре е те да бъдат сменени.

Тази процедура за ремонтиране се отнася за гуми с категория за скорост до H. Ние не препоръчваме гуми с категории за по-висока скорост (V/W/Y) да бъдат ремонтирани изобщо.