Върхови експертни умения и постижения в най-новите технологии

Изпитването на гуми е сбор от много компоненти

Nokian Tyres изпитва своите гуми в Ивало с помощта на най-новите технологии, използвани от опитни професионалисти.

Тестовият център работи непрекъснато от средата на ноември до май. Изпитването на гуми върху сняг и лед изисква стабилни условия и прецизна поддръжка на пистата.

Един от хората, които ускоряват и спират на различните повърхности и писти в тестовия център, е тест пилотът Янне Пиннонен, който работи в Ивало поне по три зимни месеца в годината.

Janne Pynnönen
"Въпреки че разполагаме с най-новите технологии и най-прецизните инструменти, в края на краищата нищо не може да замести човека."
Янне Пиннонен, Nokian Tyres plc, Tест пилот в тестовия център

– Всички изпитвания се извършват по установен ред, а условията трябва да са възможно най-стабилни. Въпреки че разполагаме с най-новите технологии и най-прецизните инструменти, в края на краищата нищо не може да замести човека.

– Можете да откриете най-добрите гуми в партидата само като шофирате с тях и ги усетите – подчертава Пиннонен.

Между пътя и гумата

Директорът „Продуктово развитие“ на Nokian Tyres Юха Пирхонен смята, че сътрудничеството и общуването с тест пилотите е много важно.

Juha Pirhonen


– Опитните пилоти и техните професионални умения са съществен елемент на продуктовото развитие. Висококачествените резултати се постигат чрез съчетаване на върховите експертни умения на хората с постиженията в най-новите технологии.

Напоследък например се използват високоскоростни камери за изучаване на характеристиките на шиповете на зимните гуми.

– Високоскоростната камера може да се използва например за анализиране на поведението на шиповете при спиране. Тези резултати ни позволяват да направим структурата и формата на шипа още по-функционални и да подобрим характеристиките за безопасност на гумата – казва Пирхонен.

Високоскоростната камера е важен инструмент в борбата с аквапланинга.

– С този метод можем безопасно да поставим инженера между пътя и гумата – смее се Пирхонен.

– След анализ на резултатите ще знаем много повече за взаимодействието между гумата и пътя: как се държат различните структури и модели протектори при аквапланинг и как формата на контактната повърхност на гумата се променя при шофиране в сравнение с неподвижна гума.

– Освен това ще получим и необходима допълнителна информация за аквапланинга като природен феномен – уточнява Пирхонен.

Тест пилотът Янне Пиннонен често разговаря с други експерти по гумите в Nokian Tyres, особено когато целта е да се постигне следващо ниво в безопасността и функционалността на автомобилните гуми.

– Сътрудничеството с мениджърите по проекти е може би най-важната част от работата на тест пилотите. Участвам в планирането на тестовете, извършвам ги и съобщавам обективните и субективните резултати на екипа за разработка на продукти – обобщава Пиннонен.

– Ясната комуникация и систематичният анализ на резултатите гарантират постигане на общо разбиране за резултатите от изпитването. Само като работим по този начин можем да направим правилните заключения от резултатите – добавя директорът „Продуктово развитие“ Пирхонен.