ПРОВЕРКА НА ИЗНОСВАНЕТО НА ГУМИТЕ

ПРОВЕРКА НА ИЗНОСВАНЕТО НА ГУМИТЕ

Намерете гумите, които са най-подходящи за вас

Можете лесно да проверите състоянието на своите гуми, като използвате средства, които обикновено имате у дома. Проверките с кибритена клечка и монета са особено подходящи за оценка на състоянието на гуми без шипове.

Всички нови продукти на Nokian Tyres са оборудвани с индикатор за безопасно шофиране (Driving Safety Indicator DSI). Шофьорът може да използва индикаторите, за да провери състоянието и безопасността на гумите. Индикаторът е разположен върху централната повърхност на гумата и показва дълбочината на основния канал на гумата в милиметри, или с други думи показва колко протектор остава.

Проверка с кибритена клечка

Можете да измерите за безопасност, като използвате обикновена петсантиметрова кибритена клечка, която има 3–4-милиметров възпламеним връх. Когато поставите възпламенимия връх на кибритената клечка в канала, върхът трябва да не се вижда. Проверете на няколко места по гумата. Ако възпламенимият връх се вижда, протекторът не е безопасен за зимно шофиране. Препоръчваме дълбочина на канала от минимум 4 милиметра. Законът изисква 3 милиметра дълбочина на канала за зимни гуми и 1,6 mm за летни гуми.

Проверка с монета от две евро

Монетата от две евро е дори по-добър начин за проверка на състоянието на гумите. Сребристият пръстен по ръба на монетата е с ширина под четири милиметра. Ако той се показва дори съвсем малко над блока на протектора, когато монетата е поставена в канала, трябва да се погрижите за смяна на гумите.

Преглед на гумите с шипове

Ако шиповете все още са прикрепени, но се клатят странично, сцеплението на гумата е значително понижено. Шип, който се огъва, няма да проникне в леда и има слабо сцепление върху киша и сняг. Ако множество шипове са се разхлабили – и броят на шиповете е различен при различните гуми – то тогава сцеплението на гумите може да е опасно слабо. Съгласно законодателството относно гумите с шипове, максималното допустимо вариране на броя на шиповете между отделните гуми е 25%. Въпреки удобството на проверката за безопасност на гумите, резултатите винаги ще бъдат малко неточни и ненадеждни – особено поради факта, че шофьорите често надценяват състоянието на своите гуми. Ето защо Nokian Tyres разработи индикатор за безопасно шофиране (DSI) за своите нови гуми. Индикаторът показва точно нивото на оставащия протектор и безопасен пробег.