чт декември 2 09:19 2021 в категориите Новини за продукта, Hовини за компания

Стратегията на Nokian Tyres за Централна и Източна Европа – Всесезонните гуми стимулират растеж в региона

Nokian Tyres вече успя да увеличи пазарния си дял в Централна Европа. В деня на капиталовите пазари през септември, компанията потвърди своите средносрочни цели (3-5 години), за улавяне и ускоряване на възможности с висока добавена стойност в Централна Европа и за увеличаване на общия бизнес с 50%. В количество гуми, това означава увеличение от шест до девет милиона продадени гуми годишно.

 „Въпреки необичайните обстоятелства донесени от covid-19, нашият екип свърши страхотна работа, и пазарният дял се увеличи значително. Движим се уверено към постигане на общата цел за ръст от 50%.“, казва Бари Курта, старши вицепрезидент за Централна Европа.

Какво подхранва растежа в Централна Европа?

Промените в бизнеса с гуми са движени от две големи потребителски тенденции: удобство и устойчивост. На практика това означава повишено търсене на всесезонни гуми, по-големи размери джанти, разрастващ се бизнес с автопаркове, преминаването на електрическите автомобили в превозни средства за масова употреба и това, че все повече аспекти на бизнеса и личния живот са застъпени онлайн.

 „Вече разширяваме продуктовото си портфолио с повече предложения адаптирани за пазара. Ще уловим възможността за развитие и при летните гуми благодарение на новия ни тестови център в Испания. Искаме да засилим присъствието си на най-големия пазар на гуми в Германия, и да продължаваме географски да разширяваме присъствието си в пазари, където пазарния ни дял по-нисък, като например в Италия, Франция и Испания.“, казва Курта.

„Крепостта“ на компанията е Източна Европа, където ще се възползва от силното си зимно позициониране.

До 80% от гумите в Европа се търсят онлайн, а делът на онлайн покупките варира между 10-40%. Nokian Tyres планира допълнително да развие многоканалното си предлагане отвъд търговията на едро, на дребно и онлайн и да обслужва подобаващо нуждите и на разрастващия се бизнес с автопаркове. Компанията също така рационализира организацията на веригата си за доставки, която беше преместена в Прага заедно с обслужването на клиенти.

С цел да подкрепи растежа в Централна Европа компанията инвестира повече в маркетинг, за да увеличи разпознаваемостта на марката и активността на потребителите. Нов старши търговски екип с опитни служители беше внедрен на европейско ниво. Всички тези промени спомагат за увеличение на пазарния дял с 3% в Централна Европа.

Имаме стабилен ръст в сегмента за всесезонните гуми, но не за сметка на нашата най-голяма сила, който е бизнеса със зимни гуми. Фокусът ни върху големите размери джанти беше много успешен, като по този начин спечелихме пазарен дял и съумяхме да се развиваме по-бързо от самия пазар. Сега искаме да продължим с начинанията, които се доказаха като успешни.“, добавя Курта.

Дигиталният маркетинг ще бъде засилен, но също и физическите продажби през оторизираните дилъри на Nokian Tyres в Европа, като тяхната мрежа и концепция ще бъдат допълнително разработени. Оторизираните дилъри на Nokian Tyres за Европа или Nokian Authorized Dealers (NAD), към момента генерират до 27% от бизнеса на компанията в Централна Европа. Nokian Tyres в момента разработва ново поколение за NAD концепцията си.

 „И това е ключът към нашия успех и посоката, която сме избрали. Знаете ли защо? За да свържем и за напред победителската нагласа в сърцата и умовете на европейските потребители.“

Можете да видите презентацията на Бари Курта за деня на капиталовите пазари ТУК.

Изтеглете снимки

 

За повече информация

Борис Василев, Action Global Communications Bulgaria
0885 619 680; офис: 9803018; 9803076;
[email protected]

Росица Донкова, Action Global Communications Bulgaria
0888 343 661; офис: 9803018; 9803076;
[email protected]