Menu
Menu
пт февруари 26 05:43 2021 в категориите Новини за продукта, Hовини за компания

В бъдещето зимните гуми ще трябва да се справят с все по-променливи условия

Зимните гуми на бъдещето ще трябва да се справят с много променливи метеорологични условия, тъй като е възможно пътищата да бъдат покрити с вода, киша, сняг или лед. Nokian Tyres създава най-добрите зимни гуми в света и безопасността остава приоритет номер едно в подхода на компанията за разработване на гуми.

Основна цел на Nokian Tyres е винаги да създават гуми, които са възможно най-безопасни. Гумите са единствената зона за контакт на автомобила с пътя, затова, ако те загубят сцепление много от другите системи за безопасност стават без значение.

За в бъдеще, шофьорите ще се сблъскват с още по-предизвикателни условия на движение. Зимите са по-меки, което означава, че е все по-често явление температурите през сезона да бъдат около нула градуса. Тъй като температурите се колебаят около нула и пътят се затопля, водата се размразява, а после замръзва наново, а сцеплението на гумата ще бъде много слабо. В тази ситуация зимните гуми на Nokian Tyres демонстрират силата си, те са най-безопасният избор за всякакви зимни условия.

Може да се очаква, че вариациите на времето ще се увеличат, а екстремните метеорологични явления ще стават все по-чести. Производителите на гуми не могат да се фокусират върху разработването на една характеристика; вместо това е нужно да предоставят сцепление по време на обилен снеговалеж, а също и по време на зимен дъжд.

 „Стремим се да създаваме зимни гуми по начин, който е възможно най-гъвкав и да постигнем добър баланс между сцеплението на лед, сцепление на мокра повърхност, на сняг, свойствата за избягване на аквапланинг и поднасяне на киша.“, казва Оли Сеппала, ръководител на научноизследователската и развойна дейност в Nokian Tyres

Преди време Nokian Tyres представи концепция за гуми с прибиращи се шипове. Комбинацията от зимна гума с шипове с такава без шипове в едно, може да бъде много полезна: шиповете предоставят допълнително сцепление когато е нужно, докато износването на гумата по пътя през останалото време ще бъде минимално. В близко бъдеще обаче потребителите ще получат достъп до различен тип иновации.

 „Сензорната технология ще стане нещо обичайно за гумите през следващите пет години. При зимните гуми ще наблюдаваме и развитие по отношение на избора на материали и геометрията на шиповете, както и за начина, по който гумата и шиповете биват свързани.“, коментира Ярмо Сунари, мениджър „Стандарти, правила и одобрения“ в Nokian Tyres.

Баланс между безопасност и устойчивост

Различните условия на шофиране изискват различни материали, шарки на протектора, и други характеристики. Една гума обаче е едно цяло, съвкупност от различни елементи, и ако промените една характеристика, то това ще се отрази на други. Управлението на цялостното представяне е прецизна работа, особено при дизайна на зимни гуми.

 „В сравнение с летните гуми, разработването на безопасна зимна гума е сериозно предизвикателство. Производителят на гуми трябва да се стреми към оптимално сцепление в различни метеорологични условия, докато взима предвид екологичния отпечатък на гумата, наред с други неща.“, казва Ярмо Сунари.

„Много от иновациите на гуми приличат на пъзел, който комбинира елементи по нов начин. Ключова част от иновацията е информираността за развитието в други области и това да се обмисля как може да се приложи в индустрията за производство на гуми.“ Казва Теппо Хуовила, вицепрезидент „Качество и устойчиво развитие“ на Nokian Tyres

Нови етикети за гуми на ЕС

За да улесни покупката на подходящи и безопасни зимни гуми, Nokian Tyres активно работи в посока промяна на етикетите за гуми. Те ще бъдат подновени в Европа през 2021 г.

Най-големият проблем досега беше, че не всички гуми отбелязани като зимни са подходящи за всички зимни условия. Гумите проектирани за зимата в Централна и Източна Европа са напълно различни от тези за зимите в Скандинавия или други северни райони. Сцеплението за мокра настилка и това за лед са взаимоизключващи се характеристики; потребителят може в крайна сметка да закупи грешните гуми, ако информацията на етикета от ЕС не е достатъчно разбираема и изчерпателна.

Маркировката за сцепление на лед първоначално ще се използва при гуми за леки автомобили, докато маркировката за сцепление на сняг се предлага и за миниванове, лекотоварни камиони, камиони и бусове. Маркировките се определят от международни стандарти и регулации. Тестовете за сцепление на лед са в процес на стандартизация от Международната организация за стандартизация (International Organization for Standardization, ISO), а сцеплението на сняг е отнесено към регулациите на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН).

Научете повече:

Експертите правят прогноза как ще изглеждат шофирането и автомобилните гуми през 2036 г.

Гумите на бъдещето ще са умни

Новите етикети на гумите улесняват избора на гуми за потребителите

Изтеглете снимки

 

За повече информация 

Борис Василев, Action Global Communications Bulgaria
0885 619 680; офис: 9803018; 9803076;
boris.v@actionprgroup.com

Росица Донкова, Action Global Communications Bulgaria
0888 343 661; офис: 9803018; 9803076;
rossitza.d@actionprgroup.com